Sabtu, 27 April 2013

Buah Durian Belanda Menyembuhkan Kanser

Pernahkah anda makan buah durian belanda? Isi buahnya berwarna putih, lembut dan manis. Buah durian belanda langsung tidak sama dengan buah durian. Mungkin orang melayu memanggil buah ini sebagai buah durian belanda kerana kulitnya yang berduri (tetapi duri lembut), seperti buah durian. Di Indonesia buah ini dipanggil buah Sirsak. Manakala di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana'  dan bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'....orang klate, panggil buah ini, durian sayur.



Buah dari pohon Graviola Sintetis ini adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib kerana dapat membunuh sel kanser 10 ribu kali lebih kuat berbanding terapi kemo. Bahkan ia memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser.

Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.


Fakta yang membuktikan keistimewaan buah durian belanda adalah:

i) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, tanpa rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.

ii) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.

iii) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.

iv) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika.
Buah Graviola telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya.


Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.

2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!

3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.



Sumber : Ustaz Nasir


Photobucket