Isnin, 16 Jun 2014

Hotel Citadines Apart, Kuching

Kebanyakkan pelancong yang datang ke Kuching suka mengginap di hotel sekitar Waterfront. Kononnya senang nak membeli cenderamata Sarawak. Tapi saya ingin nak cadangkan satu hotel yang tak jauh dari lapangan terbang dan tak jauh juga dari Waterfont. Lebih kurang 10minit ke Waterfront. Kalau naik teksi, bayaran yang dikenakan adalah RM10.00


Hotel yang saya maksudkan adalah Hotel Citadines Apart. Hotel ni dibuka pada tahun 2013. Sangat cantik. Paling best, ini adalah hotel apartment. Sewa satu bilik, tapi dapat satu apartment. Dalam apartment ini ada dapur yang lengkap dengan cooking utensil, ruang makan dan ruang tamu. TV ada dua biji, satu di ruang tamu, dan satu lagi di bilik tidur. Tilam dan bantal sangat empuk, maklum la, hotel baharu. Apartment ini sangat luas. Sewa satu bilik/apartment, boleh muat sampai 5-6 orang ye. Saya rasa memang sangat berbaloi apabila memilih hotel ini.




Hotel ini bertentangan dengan shopping mall yang sangat popular di Kuching, iaitu The Spring. Terdapat skywalker yang menyambungkan hotel ini dengan The Spring. Jadi, petang petang anda boleh shopping di Waterfront. Bila malam boleh la shopping dan tonton wayang di The Spring.
Saya cadangkan anda mengginap di hotel ini, terutamanya yang berkeluarga.