Ahad, 5 April 2015

Koleksi April: Buku Teman Sejati

Teman sejati la sangat. Tapi setiap hari buku la yang jadi peneman saya. Saat awal duduk rumah ini sorang-sorang saya sangat bosan. Minggu pertama saya bergayut dengan kawan-kawan tapi tak kan lah berlanjutan hingga berminggu minggu. Buku buku ni la kawan saya sampai saya dapat menyesuaikan diri tinggal seorang diri.

Mak saya pesan, sebelum beli buku tu, tanya la abang saya dulu, jangan sampai kami adik beradik beli buku yang sama, membazir katanya. Boleh kongsi je. Tapi tu lah, saya tak rancang pun nak beli buku. Ikut sedap mata je. Hasilnya sejak akhir akhir ni banyak buku yang saya beli, abang saya pun beli.



Dulu kala, saya cuma baca buku cerita, majalah dan komik sahaja tapi la ni saya paksakan diri untuk baca bacaan yang lebih ilmiah dan lebih dekat dengan Tuhan. Umur kan makin bertambah. Eh, jangan ingat saya dah tua ye.

Sewaktu beli buku ni di MPH The Spring, Kuching, satu je saya ingat, buku tak kena GST. Jadi lepas je bayar, semak resit, betul  tak ada GST. alhamdulillah.

Jom baca buku!!!