free hit counter

Tidak Mahu Hipokrit Bukan Alasan Nak Langgar Perintah Allah

Letak belakang sekejap tentang kisah pengajaran. Hari ini saya ingin nak sembang sikit pasal pandangan terhadap kehidupan bagi kita orang melayu. Memang blog ini berbincangkan banyak perkara yang termasuk juga dengan kehidupan harian kita juga? Maka apa yang saya nak bincangkan untuk sekarang adalah pernah tak anda dengar statement seperti yang dinyatakan di bawah ini?

Aku tak sembahyang langsung sebab aku tak nak jadi seorang hipokrit. Buat apa untuk sembahyang kalau hati saya memang tak ikhlas? Buat apa sembahyang untuk menunjuk-nunjuk dan nak dapat perhatian dari orang lain?

Aku tak pakai tudung sebab aku tak nak jadi seorang hipokrit. Memang ada orang ramai yang pakai tudung, tapi bentuk badan dan buah dada pun terjojol juga. Ustazah yang pakai tudung labuh pun kantoi ada video seks dengan warden. Jadi kenapa saya perlu buat macam ni?

Ok apabila aku langgan pelacur, memang aku sudah ada nafsu nak kawan tak ada jodoh lagi. Bukannya aku rogol budak sekolah dalam van yang aku bawa pun.

Dulu saya pernah juga bagi semua alasan yang seperti orang lain berikan sebab saya tak mahu jadi seorang hipokrit dan bagi contoh tak elok seolah-olah apa yang saya buat itu adalah betul. Tapi sekarang ni sudah saya insaf bahawa apa yang ada pada otak dulu saya ni bukan betul.

Kita ni selaku orang yang ada agama, orang yang pegang 5 rukun islam, percaya 6 rukun iman tak boleh bagi alasan tak nak hipokrit.

Nak dengar tak saya boleh bagi tazkirah di sini juga.

agama islam

Tak Sembahyang

Apa salahnya sembahyang dan didik hati untuk tidak menunjuk-nunjuk. Memang ada orang sembahyang untuk menunjuk, tapi lebih ramai lagi orang yang sembahyang adalah kerana mereka patuh pada tuntutan agama. Jadi sembahyanglah kerana ia tuntutan agama dan ia adalah satu sesi antara kita pencipta kita.

Ianya adalah dengan tujuan untuk mendisplinkan kita supaya dalam kehidupan kita ada matlamat. Solat ni macam roll call pagi-pagi tu.

Dengan itu, setiap hari sebaik saja kita bangun pagi sudah dapat kita set matlamat. Bagi tengah hari adalah lebih kurang macam progress setengah hari. Petang pula adalah progress untuk keseluruhan hari.

Untuk senja pula adalah masa untuk kita berehat dan memikirkan perancangan untuk kemudian hari. Malam pula adalah untuk untuk post mortem satu hari.

Dengan melakukan semua ni, kan sudah banyak cukup dalam kehidupan kita?

Tak Pakai Tudung

Jika boleh silalah pakai tudung. Jangan bagi bentuk badan kita tak payu dara terjojol. Dalam Islam memang sudah jelas tutup aurat itu adalah sesuatu yang wajib. Maka kenapa nak banding ustazah tudung labuh pun ada skandal seks.

Mungkin betul mereka yang tak pakai tudung tu lagi baik dari ustazah tu sebab mereka tak ada skandal seks. Tapi hakikatnya kan lebih baik jika kita bertudung dan tiada skandal seks.

Memang ada orang yang tidak kisah sama ada nak bertudung atau tidak. Tapi ada sebab kenapa wanita digalakan untuk memakai tudung. Tudung adalah digunakan untuk menutup aurat dan tutup bentuk badan yang akan buat orang fikir buruk pada seseorang wanita yang boleh buat orang tak tahan dan geram dengannya.

Jika anda berpendapat untuk tidak bertudung, maka anda saja yang mempunyai risiko untuk kena sesuatu buruk yang mungkin berlaku. Elok saja dengan skandal seks dari jadi pemuas seks. Jadi, perlulah anda fikir secara rasional.

Langgan Pelacur

Bila nak cari teman hidup tu ada saja banyak jalan yang boleh anda pakai. Tak perlulah sampai nak pergi langgan pelacur. Agama Islam sudah mengajar kita untuk berkahwin untuk memenuhi keperluan nafsu kita. Agak-agak takut tak untuk menjangkiti penyakit AIDS, sampai pakai kondom 2 lapis? Tak payah nak sebutkan risiko kena serbu JAIS.

Apa salahnya kalau kita yang memang singkat agama. Kita perlu belajar menerima kalau ada yang lebih berilmu tu bagi nasihat kepada kita.

Memang seseorang perlu ada keperluan nafsu cuma cara memuaskannya biar la betul dan bertempat. Sebab tu digalakkan untuk kahwin. Bukan takat nafsu puas bahkan mengelak diri dari jangkitan yang anda sendiri pun tak tahu macam mana nak rawat.

Kenapa kita perlu elakkan dari melakukan seks bebas. Ini adalah sebab takut nanti ada apa-apa hal yang akan menjadi sesuatu yang aib pada orang lain.

Jika anda tidak percaya, bolehlah anda pergi cuba sendiri dan perlu anda sedia untuk menghadapi akibatnya yang akan jatuh pada anda sendiri.

Begitulah tazkirah dari saya. Sekian lah sahaja, ingatan untuk kita semua termasuk saya yang beragama Islam.

Leave a Comment