free hit counter

Ciri-ciri Wanita Idaman Lelaki Pendiam

Wanita sangat suka menjadi tumpuan kepada segalanya. Apalagi disukai oleh semua lelaki yang dikenal oleh wanita tersebut. Maka dari itu kita sebagai wanita harus banyak mempelajari apa yang disukai oleh lelaki termasuk juga lelaki pendiam.

wanita idaman

1. Wanita yang mempunyai sifat keibuan

Sifat keibuan yang lemah lembut, perhatian dan penuh dengan kasih sayang ini memang merupakan satu sifat yang sangat disukai oleh para lelaki.

Wanita yang mempunyai keibuan akan membuat lelaki merasa aman saat sedang takut, tentram ketika sedang gelisah, dan lelaki akan merasa senang ketika sedang ingin dimanja. Maka dari itu seorang lelaki akan semakin jatuh cinta dan terpikat pada wanita yang bersifat keibuan.

Sifat keibuan seorang wanita timbul secara alamiah pada diri wanita tersebut. Jadi kita sebagai wanita yang semulajadi tidak perlu menunggu menjadi ibu untuk menunjukkan sifat yang ada di dalam sikap kita ini.

2. Wanita yang bersifat kekanak-kanakan

Sifat kekanak-kanakan yang masih dalam batas kewajaran dapat menjadi daya tarik tersendiri bagi lelaki. Asal jangan membuat dengan keterlaluan saja untuk semua wanita memperlihatkan sifat kekanak-kanakan pada lelaki.

Sifat kekanakan wanita yang disukai oleh lelaki itu bukan seperti anak kecil yang menjengkelkan, akan tetapi ia merupakan sesuatu kelakuan yang boleh membuat lelaki rasa senang.

Contohnya seperti seorang wanita yang manja akan menimbulkan naluri ayah dan kejantanan bagi seorang lelaki. Dengan itu, wanita yang bersikap ceria boleh membuat lelaki lebih bergairah, dan kebijaksanaan seorang wanita dapat membuat lelaki lebih menikmati hidup.

3. Mengerti dan Menghargai seorang lelaki

Sikap wanita yang ini boleh membuat lelaki merasa lebih dihargai dan diterima dengan apa yang dia adanya. Sikap yang disukai oleh lelaki ini seperti mudah memaafkan, dipuji dengan tulus dan diberi kepercayaan.

Wanita yang mahu mengerti sangat didambakan oleh lelaki. kerana wanita yang boleh menghargai akan membuat lelaki merasa lebih bangga dengan dirinya sendiri dan lebih percaya diri.

4. Wanita yang pemurah

Sifat wanita yang murah hati, suka mengambil berat tentang orang lain, suka menghibur orang yang sedang susah, dan tidak memilih adalah sangat disukai oleh lelaki.

Kebaikan hati yang mengalir dengan tulus ini dapat memancarkan inner beauty bagi seorang wanita. Nah inner beauty yang seperti inilah adalah antara satu sifat yang disukai oleh keramaian lelaki.

5. Ringkas dan mudah berkomunikasi

Lelaki sangat menyukai seorang wanita yang senang diajak berbual, mampu mengimbangi perbualan, dan memberi respon yang positif pada perbualan.

Wanita harus tahu bila masa untuk menjadi pendengar yang baik, bagaimana mengalihkan pembicaraan yang terlalu serius, dan bagaimana membuat pembicaraan untuk menjadikannya lebih menarik.

Di samping itu wanita yang ringkas, ramah, dan mudah bergaul akan menjadi nilai tambahan bagi mereka. Wanita yang ideal adalah dengan boleh menempatkan sikap di dunia yang baru yang dikenalkan oleh lelaki, jadi walaupun dunia itu baru para wanita harus mudah menyesuaikan dirinya.

6. Wanita yang menghormati dan menyukai diri sendiri

Jika wanita ingin dihormati oleh seorang lelaki, maka wanita harus menghormati dirinya sendiri serta sopan dan tahu etika yang perlu seorang wanita ada.

Kerana dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri maka seorang lelaki akan melihat bagaimana akan memperlakukan seorang wanita itu.

Lelaki akan menyukai wanita yang suka dengan dirinya sendiri. Wanita yang suka dengan dirinya dan hidupnya akan lebih meningkatkan kualiti hidupnya sendiri. Dan hal inilah yang menjadikan wanita lebih disukai oleh para lelaki.

7. Wanita yang memperhatikan penampilan

Agak semua lelaki menyukai wanita yang mempunyai muka dan kelihatan yang cantik. Wanita yang cantik ini dihasilkan jika wanita tersebut dapat menghargai dirinya sendiri.

Penghargaan terhadap diri sendiri akan memancarkan pesona dan keperibadian seorang wanita. Jadi, sebagai seorang wanita, jangan terlalu kedekut terhadap diri sendiri.

8. Mempunyai keyakinan yang mencukupi

Untuk mendapat perhatian dan tarikan daripada lelaki, anda perlu bermula dengan anda dan jadikan seorang wanita yang yakin dalam diri anda. Anda hanya boleh jadi seorang yang menarik sekiranya anda mempunyai keyakinan yang mencukupi.

Penampilan fizikal tidak selalunya berguna untuk menarik perhatian dan minat dari lelaki. Terdapat ciri-ciri dan keperibadian pada seseorang wanita yang mungkin menarik kepada seseorang lelaki.

Seorang wanita yang boleh mempersembahkan diri dengan cara yang menarik akan menjadi minat dan tarikan utama kepada lelaki. Begitu juga dengan wanita yang mempunyai keyakinan terhadap dirinya sendiri.

Seorang wanita perlu rasa senang hati dengan diri sendiri, selalu berasa gembira, dan selalu mempunyai senyuman yang yakin pada mukanya untuk mempersembahkan tarikan graviti kepada seseorang lelaki.

Ini terpakai pada rupa, pekerjaan, dan status kewangan anda. Berpura-pura menjadi seseorang yang bukan personaliti anda sendiri tidak akan mendapat perhatian dari lelaki dan akhir anda akan rasa amat susah hati dengan anda sendiri sahaja.

Jika wanita ingin lebih disukai oleh para lelaki, terapkan 7 hal tersebut dalam kehidupan sehari-hari. Dengan mengamalkan sifat-sifat dan nilai-nilai wanita ini, dijamin lelaki akan datang melutut kepada para wanita.

Leave a Comment